RC Magazine přichází...

Jak jste mohli již v posledních dnech pozorovat, na tomto portálu se objevovaly malé náznaky zásadní změny. POZOR! S PLATNOSTÍ OD 5.2.2010 BU...
Celý článek »

XRAY X10 Link

U nás oblíbené GTčko se dočkalo nové verze pro použití i LiPo baterií...
Celý článek »

HotBodies Cyclone TC – Stock(erův) Speciál

Není to žádná novinka, to opravdu ne.  Nezažívá takový boom v naší zemi jako Tamiya, opravdu ne. Ale pořád to je podvozek, co m...
Celý článek »

XRAY XII Link - Opět na Vánoce

Dvanáctiny se v loňském roce dočkaly od firmy XRAY velké nadílky v podobě zcela nového podvozku v tomto měřítku – PanCar XII. Téměř na den...
Celý článek »

24 hodin Čelákovice 2009 - Dokonáno jest!

Seznam stran
24 hodin Čelákovice 2009 - Dokonáno jest!
Sobota - První závodní den
Neděle - Druhý závodní den
Pohled vítěze - Hobbyteam
Všechny strany
altKolikrát si člověk v myšlenkách nechá projít hlavou myšlenku, že do toho již nepůjde. Že to bylo opravdu náročné, že je prostě unavený. A víte co? Přiští rok nashledanou!

Pozor, nově využíváme vícestránkový formát, v horní části najdete seznam všech stránek.

Možná zklamu čtenáře, kteří čekají oficiální reportáž ze závodu, strojenou a novinářsky unifikovanou. Tato reportáž taková nebude, protože o 24 hodinovce Le Čelákovice se tak psát nedá. Tedy aspoň pokud se ji účastníte aktivně. Vy, čtenáři, jste z loňského závodu 24hodin udělali nejsledovanější článek roku, tedy aspoň na našem portálu. Článek DJW z loňska se stal nejsledovanější hvězdou, která má v současné době bratru 19 tisíc přečtení. Bude tedy pro mne nesmírně težké navázat na takový úspěch.
Ano ano, momentálně cítím obrovské vyčerpání a zvažuji, že bych do týmového rozpočtu připočítal týden na Kanárských ostrovech. Doma mi leží hromada absolutně nepřebraných věcí naházených do krabic a odvezených z místa dění závodu. Příští večery budu narozdíl od Popelky, která se někde bude prohánět na candrbálech a budou za ní makat holubi (pozn.red. prosím neplést s P.Holubem čelákovickým – organizátorem závodu), přebírat každé šroubky a jeden dávat do modré krabičky a ten druhý do zelené až do úplného zblbnutí. Následky závodu se promítají nejen do stránky technické, ale i duševní a fyzické účastníků. Vytahané končetiny a unavené zornice, to byl nejčastější pohled těsně po dokončení závodu.

alt
Obrázek: Jirka Opl stírá pot...

PŘÍPRAVA

Oproti loňskému roku došlo k zásadní změně pravidel. Stejnosměrné motory typu 540, v depu často nazývané „plechovky“, nahradily moderní a dle chování v závodě možno říci i spolehlivé střídavé motory. Co do rychlosti bychom je hodnotili jako podobné, střídavým motorům bychom možná přidali i větší kroutící moment. Tento typ motoru ovšem výrazně ztrácí v případě, že by v závodě pršelo. Senzorová konstrukce střídavých motorů totiž nemá ráda koupání a to v jakékoliv formě. Chová se tedy jako utopený kocour – prská, vříská, ale hlavně přestane fungovat. Izolovat motor včetně kabeláže a senzorového kabelu, to už vyžaduje um zkušeného modeláře. Naštěstí během závodu nedošlo k praktické zkoušce.
Psal jsem již v článku dříve, že vybrat správné komponenty pro závod je stejně tak důležité, jako vybrat správné piloty. Pohled Team Airspeed naleznete snad v okně někde tady kolem. Předpokládal jsem, že drtivá většina se uchýlí k podvozku Tamiya F103, který prostě JE spolehlivý. Nic na něm neodchází, je pro něj dostupná hromada náhradních a tuningových dílů – bohužel ale především v zahraničí a ne u nás. Baterie a regulátory, tam se předpokládalo použití výhradně lithium polymerových baterií – perfektní krok kupředu. Žádné pájení baterií, prostě pár možných variant a vyberte si. Eliminoval se tedy loňský rozdíl mezi vybíranými, stockovými a obyčejnými články – výborné. Pak už jen stačí vybrat správnou karosérii a technika je víceméně připravena. Následuje testování. Ne každý tým má pro sebe k dispozici svou dráhu a tak jsem mohl vidět na několika závodech různých seriálů týmy testovat své podvozky v ostrém provozu na závodech.

alt
Obrázek: Airspeed depo připraveno pro závod

Výběr posádky, to by vystačilo na celý článek. Například loni si i Team Airspeed půjčoval jezdce od jiných týmů. Musím ale podotknout, že prvořadým předpokladem byl správně naladěný přijímač i vysílač na vlnách pohody, klidu a především týmové hry. Jsem rád, že snad i loňský závod snad přispěl k tomu, že jsme Ondru a Petra přijali oficiálně do našich řad a letos startovali již v barvách Team Airspeed oficiálně.
Nevím, zda bude zajímavá příprava týmových šéfů, kteří na poslední chvíli obvolávají reklamní agentury s prosbou na tisk sedmi triček a dalších týmových ošacení. Zařizují lampy do depa, techniku, přesvědčují manželky, že víkend bez manžela je vlastně odměna, apod. Tak máme zabaleno na závod, týmové jezdce jsme si načančali do týmových oblečků, sbalíme si svačinku na cestu a vyrazíme si to pořádně chlapsky rozdat na dráhu.

Zátěžový test RC Drift
Obrázek: RC Drift testoval výdrž jezdců zatížením pytlem cementu, neboli docentem

PÁTEK

Poučen z loňska, že nejvíce práce se udělá na přípravě právě v pátek a že se také nejvíce natestuje jsem se vypravil po osmé hodině do Čelákovic. Tam mě čekala zavřená brána a jeden člen čelákovického klubu. Ty tam byly chvástavé věty konkurenčních týmů, že budu od brzkého rána okupovat svá místa v depu. Omluvou jim budiž počasí, které bylo spíše aprílové a člověk si v pátek trošku připadal jako jarní cibule – pokropit, vysušit, zaslunit, pokropit, vysušit, zaslunit a tak stále dokola...
Příprava depa oproti loňsku nezabrala moc času, člověk již ví, co bude potřeba, co potřebuješ mít po ruce a co ne. Čelákovický pořadatel se s vervou pustil do přípravy dráhy a instalace reklamních poutačů, zastřešení dráhy a dalších drobností. Budiž pochváleni organizátoři, kteří týden před závodem nově vyznačili celou dráhu a oblékli ji slušivý kabátek.
Po pár hodinách se pomalu začaly trousit další týmy a postupně vybalovat své nádobíčko. Bohužel počasí žádné větší testování neumožnilo a tak se spíše montovalo v depu a připravovalo se zázemí. Někdo se pokoušel rozehnat mraky na obloze zamračeným pohledem, jiní se křižovali, ať se v pátek vyprší a víkend nechť je slunečný. Má rodná Morava to má přecejen jednodušší. Dobré víno a slivovice, to je prostě všelék na kdejaké nepříjemnosti. A tak po příjezdu týmů od Zlína se depem provoněl onačejší pach než pach motorsprejů. Všichni přítomní závodnící byli pohoštěni zdravotním prckem na uvítanou. Já osobně jsem proklínal spíše než počasí své „závodnicky proflákané“ dny před závodem, kdy jsem místo montování podvozku koukal z okna na sousedku, nebo sledoval manželku, jak jezdí žehličkou tam a zpátky. Celý pátek jsem tedy nepustil šroubovák z ruky a tak jsem měl celou dlaň mozolovatou jako mladý pubescent odebírající nemravné tiskoviny.
Nejprve auto smontujete, abyste jej záhy rozmontovali, protože jste přišli na jednu maličkost, která by Vám mohla přidat na rychlosti nebo spolehlivosti. Na závěr si rozeberete auto celé, abyste „loktajtem“ zalepili všechny šroubové spoje – to je prostě nutnost. V páteční večer si řeknete, že už to modelaření stačilo a jdete spát s tím, že to samé Vás čeká další dva dny.

Páteční počasí nepřálo
Obrázek: Páteční počasí testování opravdu nepřálo


Komentářů
Jan Blahovský  - Dam "prazaka" o dve kola   |Author |19.06.2009 15:40:26
avatar 2 luda - tak jak tady procitam tu diskuzi, tak me jenom udivuje, titulovani ostatnich modelaru slovy "ze prazaka das o dve kola". Doufam, ze sis na zavodech nelecil zadne narodnostni mindraky, ale nejak me tento tvuj vyraz nadzvedl. Myslim si, ze kluky,kteri tam jeli osobne vsechny znam, ale asi nikoho by nenapadlo nazyvat vas team chaharama. Ja osobne nejsem z Prahy ani od vas z ostravska, ale zavadeni podobneho oslovovani mezi modelari mi je tak trosku - tedy spis hodne proti srsti. Omlouvam se vsem ucastnikum diskuze za tuto vsuvku, ale proste MUSEL JSEM..
Luděk Szostek   |Registered |19.06.2009 16:06:52
nikdo si na závodech ani tady nic neléčí,a už vůbec ne národnostní mindráky,pár pražáků znám taky osobně a jsou to celkem supr kucíí pokud je někdo z Prahy a výraz pražák se ho dotknul tak se hluboce omlouvám.jo a chachar má gramaticky něco společného s Ostravou?
Ladislav rak   |Registered |18.06.2009 20:35:07
Příští rok bude zajímavější po technické stránce. Přijde Tamiya F104-
bůh ví kdy bude verze GT (i když jak tam pudou Li-Pol a jak rychlá bude
výměna to je otázka). Budou tu lepší Li-pol než modro-červené? PS: Má
někdo změřené vybíjecí křivky LRP a konkurence. To by byl moc zajímavý
článek.
Luděk Szostek   |Registered |18.06.2009 20:45:25
my jsme si posbírali baterky co jsme měli doma.křivky?jo,jedna se mi skřivila a když,ten na tom kole co poháněl dynamo na nabíjení,už nemohl tak jsme chvilku jezdili na ploché baterky
ne vážně,jezdili jsme na baterky nějaké lipky 4000mah,ale co to je nevím nemají nápis nemají krabičku jen byli v pytlíčku s bublinkama,snad 35 nebo 40c,ale v buggy se osvědčily
Ladislav rak  - Rozpočet   |Registered |18.06.2009 20:20:12
Závod to byl pěkný. Možná začně být časem problém se stále se zvyšujícími rozpočty. Odhaduji že špičkové týmy se letos pohybovali kolem 30 tisíc. Loni jste byli na stejno s konkurencí (nepočítám nastavení- i když je to skoro to nejdůležitější) za 15 tisíc.
Patrik Dworschak  - Rozpočet   |Author |18.06.2009 22:06:55
avatar To si hodně daleko od reality
Luděk Szostek  - JEŠTĚ K TOMU   |Registered |18.06.2009 16:56:56
no abych řekl pravdu tak jsem čekal daleko menší rozdíl mezi týmy před náma a námi.ale odpoledne kolem páté jsme měli dost blbou kolizi se sloupkem plotu naproti a než jsme to opravili tak jsme stratili 87 kol,ale v noci to jelo jako prase,je to dost dobrej pocit když za těch dvacet minut vemeš pražáka o dvě kola ,ale ráno to přestávalo fungovat.Odlepovaly se nám gumy,rozštelovala geoška a spousta drobností,které v součtu dost rozladily podvozek .
divíš se že jsme byli tak rychlí?auta jsme připravovali s nepopsatelným nadšením a hlavně jako TEAM.A to všechno proto ,ABY JSTE VIDĚLI ŽE SE NEJEZDÍ JEN KOLEM PRÁGLU
Radovan Bryx  - muheee   |SAdministrator |18.06.2009 17:08:33
avatar no ludo nasmal jsem se u toho prispevku. Tam jde spis o to, že F103GT jelo hodně lidí a jsou mezi mechaniky lidi, kteří ty podvozky znají od jeho počátku. Proto by mě zajímalo osobně, které nastavení způsobilo tak výrazný rozdíl... to víš, musíme z tebe vyráhnout know how :-)
Tom Knopp  - rychvald   |Administrator |18.06.2009 17:36:36
avatar za ty leta co krouzim s kluky Rajdusovymi, tak jsem si odnesl jeden zasadni poznatek: jak padne tma, tak jim to neskutecne jede :-) a je jedno jestli je to cisty Senovsky klan, MaVal s Michalem nebo ted Rychvald ;-)
Luděk Szostek   |Registered |18.06.2009 20:38:52
no tak klucíí,nic neřeknu ani kdyby jste mně mučili moc to žerete my jsme si byli jen tak zajezdit,nám tady totiž chybí pořádný asfalt,tak jsme se od zimy ještě pořádně nesvezli.no a po ježdění s buggynkama to byla docela supr změna
Patrik Dworschak  - muhee   |Author |18.06.2009 22:01:45
avatar Ne opravdu klukům to nejelo jen rychle ale i sedělo. Do zatáček to mohl stříhat jak nikdo. Mě se někdy zdálo že tam jede min 17,5T a 4wd Auto a to všechno jak na polstářích.
Ne fakt, nevím jestly měli nějaké technické problemy s elektronikou, pokud ne tak se dle mě klci třeste v Blansku !
Tom Knopp  - Ludo   |Administrator |18.06.2009 17:13:47
avatar chichi, tak to bylo docela stesti, ze jste ztratili jen 87 kol :-) TA i hobbyteam ztratil na zavadach asi 200 kol :-)

nebooj, my si vsimli, ze se nejezdi jen kolem praglu, pokazde, kdyz jsme vas predjizdeli, tak jsme mavali jak o zivot, abyste nas videli ve zpetnem zrcatku
Karel Neudek  - Materiál   |Author |18.06.2009 14:41:18
Patriku, jste profik a odpovědi na Vámi položené otázky stran výdrže jednotlivých komponent znáte.

A tak na podporu toho co asi většina z nás tuší, že bylo příčinou zničených reglů a motorů, by bylo snad na místě se ptát, kdo jaký jel celkový převod. A to by jste asi LRP poslat nemohl. To oni v LRP ví, kolik lze co zatížit.
Nebo se mýlím ?? a příčina by mohla být ještě i někde jinde ?? (tedy pominu-li fakt, že každý výrobce se potýká s nějakou tou zmetkovitostí)
Patrik Dworschak  - Materiál   |Author |19.06.2009 08:26:13
avatar No vydíš mě to hlavně předem zajímá i bez těch udajů. Pokud někdo vý že něco udělal špatně tak to nebude reklamovat. U LRP se dá poznat jestly někdo motor přetížil.

Nevím jestly jsem všechny oběhl s teploměrem ale většina motorů měla přes den 53-58°C ! Motor by neměl jednoznačně mít trvale přes 80°C.

Mě zajímá jestly je to správná cesta z stříďákama nebo není. Už jsem mluvil v pondělí s hlavním GURU u LRP že pár motorů odešlo ale že nevím proč. Takže brzy doufám se mě dostanou do ruky i ty vadné motory.

Jinak příští rok, pokud pořadatel bude chtít se pojede už na nových LRP X30R. Mám v nabídce i SOREX 36R. Možná by stálo za to vyzkoušet která je na delší distanci lepší.

Děkuji za zprávy !!
Patrik Dworschak  - Materiál   |Author |18.06.2009 10:13:08
avatar Více než něco jiného by mě zajímaly zkušenosti poprvé z stříďákem a LiPo. TO že Lipo byla ta nejlepší volba snad už se ptát nemusím ale co Motor, regulace, serva atd.
Motory, regulace, serva a regulace mě zajímají už jako dovozce LRP, FUTABY, SAVÖX. Hlavně motory a serva.
Kolik každý team spotřeboval serv, regulací, motorů a proč se tak stalo, popř. co je špatně. To vše předám dál LRP a SAVÖXU.
Děkuji předem, pokud je to moc informací stačí i na můj E mail. ALe klidně pro zajímavost a pro informovanost lidí, to pisšte veřejně. Mě zajímají hlavně negativa, s negativ se člověk čí více než pozitiv :-)
Patrik Dworschak  - ještě k tomu :-)   |Author |18.06.2009 06:44:11
avatar Dle mě když se podívám i na nasazení materiálů podvozků bylo vidět kdo se tu jasně připravoval a dlouhé nocy přemýšlel, šrouboval atd. Pochybuji že to dělal jen aby udělal klukům radost jak je šikovný ale proto aby měly kluci co nejlépší, nejbytelnější, nejrychlejší podvozek. A to se kluků také povedlo a proto prohrálo jen o pár kol !!!!!!!
Kdyby a to slovo já absolutně nenávidím se teamu nevyhořel na začátku ten motor a regulece nebo co to bylo, tak si myslím že se jelo střídavě v pěti a nevznikly by tady tyhle diskuze ale kluci a hlavní guru chtěly vyhrát a tak se jelo v 4 potom třech a nakonec ve dvou. To je taktika která je dovolená a ne žádné zbabělství. Pokud pořadatel udělá změnu v tomhle tak vím že se ty Teamy podle toho zařídí, když řekne strop nákladů tak ty co to budou chtít dělat tak pojedou a ty co ne tak nepojedou (viz. F1)
Jestly Brutus a jeho Team pojedou v Blansku nevím, ale vím že ho mrzí že tam nemůže jet s jejich TAMRAY podvozkem :-) A vím že ho to mrzí proto, že by chtěl právě s tím zbírat zjušenosti, aby z uročil ten čas a ty investice, protože vydí že to funguje !!!
KLucííí, já si myslím že by bylo zajímavější udělat foto reportáž a popř. typy od těch teamů co ty horší TEAMY mají udělat proto aby to bylo vyrovnanější. Třeba mě nejde do hlavy a fakt mě to vrtá, proč byl tak RYCHVALD rychlej ! Fakt tak rychlý AUTO s těma vlastnostma na dráze nebylo. A kdyby měl Mára, Hamák, Grof, Dubák a Michal Rajdus tenhle podvozek v jednom TEAMU tak jsme tam mohly na ně jen koukat a vyhrály by dle mě na druhého min. o 100 kol. !!!!
Ten podvozek byl tak rychlej, neagresivní a tichoulinkej že jsem si myslel že je to QUATTRO Vznášedlo :-)))))
Pietro69   |Registered |18.06.2009 10:27:30
S tímto se dá vcelku souhlasit. A můj názor je, že každý tým může zvolit přístup jaký chce. V rámci pravidel samozřejmě. A já jsem si nevšiml, že by někdo něco porušil. Klidně to mohl ten Váš nejlepší kyborg odkroužit sám, já bych proti tomu nic neměl To jaks předtím napsal, že jenom 3 týmy jely o výsledek, to se samozřejmě nás ostatních trochu dotklo, proto ty trošku podrážděné reakce. Ale vím, myslels to tak, že jenom ty 3 týmy měly reálnou šanci dosáhnout na první flek. Samotřejmě, že VŠICHNI JEDOU O VÝSLEDEK! Protože nakonec ten je měřítkem toho jak byl tým úspěšný nebo ne. Že někdo je možná zklamaný ze 4tého fleku a někdo moc spokojený se 6tým je jiná věc.
No ale neodpustím si malé rýpnutí : Členů v týmu mohlo být 7. Byly předepsané týmové trika. My jsme museli přerušit jízdu, když Martin nejel v týmovém tričku - OK. K Rychvalďákům nepustili rodinnou podporu s občerstvením - OK. Ale tak sakra proč je Vás na té cílové fotce 8

Petr Novotný, Hufnágl Motorsport
Radovan Bryx  - Petře souhlasím   |SAdministrator |18.06.2009 10:54:00
avatar že na bednu tam bylo mnohem víc týmů. Nevím jestli si to dobře pamatuji, ale kolem osmé hodiny v sobotu bylo od prvního do osmého místa strašně málo kol rozdílu. Viz Čelákovice, ty pořád jen nenápadně kroužily a pak najednou z hloubi pole byly druhé. KDYBY (zase to slovo) měli více spolehlivosti, mohli klidně vyhrát, tomu osobně věřím.
Tom Knopp  - rozhodne   |Administrator |18.06.2009 11:15:09
avatar Presne tak, dlouho to vypadalo, ze jedou celakovicti na bednu. Skoda spolehlivosti.

Proc nepustili vasi rodinnou podporu do depa to netusim, ale pri rozprave bylo receno, ze je potreba nahlasit organizatorum osoby, ktere se budou pohybovat v depu krome "tymu", coz jsme udelali a nemeli jediny problem.
Proc je nas na fotce 8, to opravdu netusim, ale ackoliv se Jarda v depu pohyboval, tak se auta (dle pravidel) dotykalo pouze onech 7 lidi, takze to asi problem nebude (a bylo to kontrolovano - nejen organizatory :-)).
Pietro69  - v pořádku   |Registered |18.06.2009 11:55:12
V pohodě , je vidět, že jste prostě byli VELKÝ tým, nejenom výsledkem :-)
Tom Knopp  - :-)   |Administrator |18.06.2009 11:56:57
avatar i rozmerove per clen :-)
Karel Neudek   |Author |18.06.2009 02:38:37
Vážený Patriku, osobně Vás neznám. A právě proto bych rád znal Váš názor. A Vy si myslíte, že lze lidský um porazit penězma ??
.... to je fakt Vaše filosofie jak zvítězit? se kterou přistupujete k prezentaci firmy, potažno k závodům ?
Patrik Dworschak  - 24   |Author |18.06.2009 06:22:49
avatar Nikdy jsem nenapsal o tom že rozhodují peníze. Rozhodne nejdříve a to jsem také psal příprava, optimálně vybraný materiál a potom piloti. A když není štěstí tak všechny tyhle tři faktory jsou k ničemu !
Tak jak jsem mluvil s klukama s jednotlivých TEAMU, tak si musí někteří přiznat i když se jim to nelíbý že tam o tu špičku jely pouze 4-5 možná 6 Teamů. To i odpovídalo složení pilotů.
Vnitřně se mě zdá že využívat 2-3 piloty z pěti možných není třeba tak výhodné pro zbylé team když se ještě k tomu jedná o dva mladé mutanty. Psal jsem i tady Brutusovy, že jsem pro to aby každý vyjel nějaký čas na tribuně, tak aby to bylo vyrovnenější ale také vím že tímto pravidlem se začnou hledat u těch silných TEAMů piloti vyrovnanjší a rychlejší pokud opravdu chtějí jet o ty tři poháry.
Je jasné že peníze nenahradí kavlitní přípravu a dobré piloty, ale když ty dva faktory jsou tak ty peníze umožní nakoupit to nejlepší co na trhu je.
Jsou teamy který mají pouze na ty dva závody nové SERVO, REGULACI, BATERKY a popř. i nově postavný podvozek nebo zase o ěnco dále postavený než minule. Protože zkušenost ukázala a to myslím platí u Teamu HOBBYTEAM, že např. to je horší a tak to dáme příště jinak a tohle je dobrý a to tam necháme.
Dle mě je to dost často vidět v motorsportu. Viz posledni Le MANS. Pět let za sebou kralovalo AUDI a teď je prostě zesadily PEUGEOT, a myslím že piloti v Astonu včetně našich nejsou o nic horší než ty tři TEAMY před nima ale stejně peníze, příprava a to štěstí udělaly výsledek takový jaký je. PEUGEOT, AUDI a ASTON tam prostě jdou s ambicema jen vyhrát ale zbytek vý že jedou na co nejlepší výsledek a dostanou se jen dopředu když ty přední vybouchnou. A tu stejnou historku můžem o WRC, F1 vyprávět. Když dobrý pilot nemá odpovídající materiál tak může bejt sebe lepší pilot tak nevyhraje pokud nemá obrovské štěstí a ty špičkové TEAMY nevybuchnou. Stává se to jak v F1 tak i WRC. Ale většinou je to tovarní Teamy mají převahu a díky čemu ?
Luděk Szostek   |Registered |17.06.2009 22:58:15
nevím jak kde,ale v Rychvaldském teamu(NE V RAJDUSOVÉM)se střídali naprosto všichni a pravidelně,ti kluci co chtěli jet tento cirkus tak si to museli taky i zaplatit,a aby za ty prachy seděli na židli a čuměli jak se ostatní z teamu vozí by byl dost úlet.ale ať si každý střídá jak chce,jet toto ve dvou celé je asi hloupost jen mně zaráželo,že poměrně dlouho během závodu bylo u jednoho teamu víc lidí než sedm.asi měli málo mechaniků,jeden pozná šroubek,druhý ví jak vypadá matka a třetí ví čím to zašroubovat na nám když nesli jídlo tak je poslali do pr... .přesto jsme si ten víkend užili parádně a doufám,že za rok se tam opět potkáme v supr náladě,ale letos ještě v Blansku
Radovan Bryx  - to těžko pozorovat   |SAdministrator |18.06.2009 01:33:41
avatar opravdu jsem v tom shonu něměl čas tohle nějak extra pozorovat u týmů, které osobně moc neznám. my jsme taky petu grofa poslali na nejakou tu baterku navic, ale jinak jsme jeli pokud mozno po poradku, teda kdyz ten dotycny nespal v oktavkokaravanu adama ;-)
Patrik Dworschak  - Sorry   |Author |18.06.2009 06:26:53
avatar Já znám hlavně kluky Rajdusovy, tak se pokud jsem se někoho dotkl tak Sorry :-)

Tak teda Rychvaldský !
STS  - 24H   |Registered |17.06.2009 22:26:30
Jak to tady tak čtu, tak zbylých 7 teamů tam bylo za blbce, nechtěli závodit a nedej bože ještě k tomu vyhrát... a výsledek snad zajímá každého, kdo říká že neee, tak kecá
Patrik Dworschak  - Můj názor   |Author |17.06.2009 19:30:18
avatar Kluci, znám pomalu všechny c tam jely a i ty z našeho teamu. Myslím že opravdovou touhu po vítězství a pokořit popř. HOBBYTEAM měly kluci kolem AIRSPEED, RCDRIFT, KLADNA a Rajdusáci. Je to vidět jak na přípravě ale i použitém materiálu.
Myslím že i HOBBYTEAM si prošel dobu testů a zklamání a ne vždy byl nahoře (viz. 12 Hodinovka v Blansku)
Také si myslím že pokud to pravidla uvolňují tak každý team mohl taktizovat jak chtěl, a protože kluky naše velmy dobře znám a jejich hlavní GURU měl ambice po tvrdé přípravě a ne malých investicí to zúročit v vítěství. To stejně chtěly i zbylé tři teamy.
Já jsem pro všechny druhy aby to bylo zajímavé, ale věřím že když se donutí k tomu že bude muset odjet každý min. čas že ty přední TEAMY si zajistí ty nejlepší možné piloty. Dokonce se budete divit ale den po 24 hodinovce se mě nabídly bratři Myrberkové od LRP a dnes mě psaly další dvě velké hvězdy ME a MS v ITC. Dle mě to ale nechceme přece někam dostat že ne jenom že by to stálo každý rok čím dál více ale že by TEAMY sahaly po takových pilotech, jen aby vyhrály. Pokud budou chtít přijet kluci, já jim bránit nebudu ale jednoznačně to nebudu podporovat. Také se vyrábí SPECIALNI Auto 1/10 PANCAR, který je absolutně vhodný pro tento závod a je absolutně bezkonkurenční. Je u něho totož možné zakoupit šestihrani pro kalsické disky jako je u F103GT !! Ale cena 800 EURO :-) je také k zamyšlení.
Takže bych to prosím bral s nadhledem a myslím že jsou v závodě TEAMY kteří jedou pro zábavu a i takový který prostě zajímá vedle zábavy také dost výsledek. Jank by tam také nejely :-)
Radovan Bryx  - když Tě tak čtu Patriku   |SAdministrator |18.06.2009 01:38:52
avatar tak mě napadlo, že tohle by se dalo velice elegantně vyřešit. Kdyby, údůrazňuji KDYBY u nás byly všechny větší kluby v RCAČR, tak by mohl pořadatel třeba udělat podmínku, že jen opravdu registrovaní týmoví jezdci, kteří odjeli min. třeba tři závody za tým v tom roce se mohou na závod přihlásit. a pak ať tam klidně stojí jen jeden člověk. Mě trošku chybí v to, že tady nejsou týmy, které by si třeba odchovaly vlastní základnu. Jo, náznaky tu jsou, Trutnov třeba, Zlín, ale ještě by to chtělo víc, ne? Myslím, že půjdu zítra do školky tady na vsi a vyhlídnu airspeedu nějakého schumiho juniora ;-)
Roman Krejčí  - Super reportaz!   |Registered |17.06.2009 13:47:49
Diky za clanek. jeste by mne zajimalo, jake casy dosahli vsichni behem kvalifikace a take nejrychlejsi kola at uz jednotlivych tymu, nebo nejlepe i jezdcu Ma to nekdo k dispozici??? Diky

PS: muj nazor je takovy, ze by zavod klidne mohli jet dva jezdci... nemusi vsichni a stejnomerne.. ale jen nazor
Ondra Hubálek   |Registered |17.06.2009 14:49:23
co si tak pamatuji, tak v závodě se hobbyteam určitě dostal pod 19 vteřin, myslím že tak 18,5 tam bylo, Airspeed měl v prvních 12 hodinách nejlepší čas tuším 19,01 (made by Adam Dubák) ale je možné že druhý den se to ještě zlepšilo, přeci jen Péťa Grofů jel ten závěr famózně
Karel Neudek   |Author |16.06.2009 18:32:06
tak airspeed si asi může dovolit půjčovat svůj potenciál, ...

… když to vezmu do důsledku, tak jsme museli poskládat tým také z několika týmů. No posuďte sami.
RC Zlín - Bábovský Martin, Fryšták drivers
RC Zlín - Bábovský Martin, Fryšták drivers
RC Zlín - Bábovský Matěj, Fryšták drivers
RC Zlín – Matyáš Honza, Hufnágl motosport
RC Zlín – Novotný Petr, Kobra 11
RC Zlín – Neudek Karel, NEUDEK
A turniket to ne. To jak si to kdo v teamu koučuje, je jeho věc. A jestli jeli tu stíhací jízdu z hobby teamu jen dva, o to je to větší výkon od jezdců. Zde prosím klobouk dolů. Lépe všechny klobouky.
No my neprotěžujeme, nýbržto vychováváme. Aby to měl po nás kdo vzít, až nám stařecký třes nedovolí držet volant. A věřte pánové, několik mladých má u nás hodně našlápnuto. A to sou sekáči, ..ti se nezakecají, ..
Karel Neudek   |Author |16.06.2009 17:07:37
..... a prozradí šém team airspeedu za kolik prodal Hejkala konkurenci?

Prosím, berte to úsměvně,...
Tom Knopp  - 200 euro za baterku :)   |Administrator |16.06.2009 17:14:13
avatar
Radovan Bryx  - no Karle   |SAdministrator |16.06.2009 17:33:39
avatar zadarmo... stejně jako loni DJW jel za RC Drift protože do bylo hodně dopředu, stejně tak to bylo letos s Hejkalem. To jsme ještě letos měli v RallyeTrophy Lukáše Eise ;-) Doufám, že příští rok pojede Team Airspeed jen za Team Airspeed ;-) letos jsme měli jen Adama Dubáka půjčeného, ostatní jsou členové...
Supsik  - Mazeme negativni prispevky????   |Author |16.06.2009 16:46:26
Tak, nez jsem napsal moji reakci nad polemikou ohledne stridani jezdcu, koukam, ze zmizela. No nic..... ja to mazat nebudu.
Tom Knopp  - to jsem byl ja osobne   |Administrator |16.06.2009 16:54:01
avatar ...
Supsik  - trosku nadhledu, prosim   |Author |16.06.2009 16:40:54
Kluci, prece u tohoto druhu zavodu snad ani nejde o poradi ale o to, co nejvice si to uzit. Dokazat si, ze to jako team vydrzime, zajezdime si a i poradne zablbneme. Jen se doma zeptejte manzelek nebo pritulkyn, co si o nas blaznech, s nasi myslenkou 24hodinoveho zavodu, opravdu mysli. Kdo jiny, nez blazni, by mrzli v noci u drahy, hecovali se navzajem a jeste k tomu zavodili s modely aut. A to celkove poradi, to je jen ta povestna tresnicka na dortu. Do naseho teamu RCA Kladno jsme si napriklad vypujcili dva jezdce uplne odjinud, z jinych klubu. A to si myslim, ze jsme nebyli sami. Snizuje to snad nas vykon nebo vykon ostatnich? Kdo z nas vsech dodrzel system 6jezdcu a 1mechanik? troufam si napsat, ze nikdo. A komu to vadilo.
Radovan Bryx  - souhlasím   |SAdministrator |16.06.2009 16:46:23
avatar Trošku mě mrzí, že někdo za mými slovy vidí nějakou zášť z mé strany. Nevolám po rovnoměrném počtu baterií u jezdců, jen jsem nabídl dva pohledy, které mohou na danou situaci nastat. Osobně chovám k celému týmu vítězů hlubokou úctu a jejich výkon byl obdivuhodný, jako CELKU. Pokud se to někoho dotklo a bral to jako stížnost nebo stesk - nebylo to tak myšleno.
Tom Knopp  - tak me nedes turniketama pod tribunou :-)   |Administrator |16.06.2009 16:52:25
avatar :-)
Karel Neudek  - Jezdíme pro radost   |Author |16.06.2009 16:19:17
Hufnágl motosport startoval s legendárním T1. Podvozek a komponenty chystal Honza Matyáš + tým.
OPRAVY
- jednou vyraženou misku tlumiče po havárii
- jednou jsme přitáhli diferák
…. to není informace z pěti minut jízdy. Ale z 24 hodin.
Auto jelo celou soutěž s plným zadeklováním proti vodě. Tedy se slušným handicapem. Váhu navíc oproti F103GT přesně nevím. Ale můžeme podvozek zvážit. Pokud by to někomu leželo v hlavě. Oproti našim zkušenostem na dvanáctihodinovce s F 103, absolutní pohoda a klídek. No střídu opěvovat nemusím. To dá rozum, že takhle jde o ruce a spolehlivost podvozku. Ne o ruskou ruletu, stran komutátorového bastarda.
Do pravidel stejné protěžování jezdců? … jako že u vchodu na empire bude čtečka?? Už takhle je trůn Hobby teamu značně ohrožen. I když jezdce protěžují. A přesto, že každý jde zajet co nejlepší pozici, nikdy bych nepřipustil, aby se u nás jelo „jen pro ten výsledek“. Podle mne je to každého věc. My jezdíme zajet co nejlepší pořadí jako tým. A jako tým si to jdeme v pohodě a klídku užít. Až úplně zblbneme prestiží a pořadím, nakoupíme 2 piloty v zahraničí a přijedeme vás všechny porazit. Jak prosté, …
Pokud zůstanou pravidla nakloněna i příští rok „konstruktérům“ pak budeme pořadateli velmi vděčni. No a o střídě nepochybuji, že by se snad v něčí hlavě zrodila myšlenka, že se vrátíme ……
Jediné co nás brzdilo, než se napárovalo rádio. Po výměně. Ale to jsme už vyřešili. Příští rok měníme aku pod 1 sec.
Tak pánové, ……. příští rok nashledanou. Ještě jsem sice zcela neregeneroval svůj organizmus, věřte, už se těším. Standardně jezdíme 5-té místo a letos jsme obhájili. My jsme nad míru spokojení. Se vším. Velké poděkování pořadateli. A snad jen, to už budou jistě na příště v depech zásuvky. Velké poděkování všem, kteří mají zásluhu na prosazení střídy.
Poděkování za report. Velké poděkování.
RC Zlín, Karel Neudek
Ondřej Koutský  - Gripppp   |Author |16.06.2009 12:41:39
avatar My měli gripu naopak až moc, proto jsme byli pomalí. Pak jsem jim dal tužší tlumič a začali jsme jezdit rychleji, ale prý to zase museli řídit a nebylo to lážo plážo . Myslím, že jsme měli minimálně o jedno místečko navíc, ale prostě to nevyšlo. Tenhle rok musím pochválit techniku (je vidět, že na její přípravě jsem si dal opravdu záležet :woohoo. Jediné co odešlo byl E clip pod přední osičkou a upadla nám pružinka, jinak jsme nic neservisovali mimo jednou držáku aku, výměnu tlumiče a jednou preventivně výměna diffu. Takže F103 dóst dobrýýý, velká pochvala pro ní.
Peter  - Vyrovnanost   |Registered |16.06.2009 00:18:12
avatar Mě osobně velmi překvapuje neskutečná vyrovnanost jezdců... do dvou vteřin se vešli průměrné časy všech týmu a když se podíváte na celkové výsledky v uvážení, že se jelo 24hodin... je to prostě neuvěřitelné a byl to prostě mazec!!! už se nemůžu dočkat 12ctky i když to je jenom polovina je to stejně dost. mějte se pekně!!!
Tom Knopp  - vyrovnanost2   |Administrator |16.06.2009 00:25:19
avatar kdyz se rikavalo, ze je 12h v pekelnem tempu, nedovedl jsem si predstavit 24h. Ted uz umim. Je to mazec a doufam, ze si z dovolene nepritahnu na 12h nejake svinstvo jako letos na 24h :-)

kluci dik za perfektni atmosferu, kdyz to vyjde, rad bych jel znovu.
Zdenda Beneš  - 12h   |Administrator |16.06.2009 01:41:54
avatar V Blansku by Trutnov neměl chybět Snad uz budeme mít vyškoleného skorobosse
Miroslav Červ  - Neskutečný dojezd.   |Registered |15.06.2009 23:49:07
Snad nikdo nečekal (ba se ani neodvážil tipovat) jednociferný rozdíl v počtu kol po 24 hodinách jízdy. Jen pro představu by to znamenalo při 5 minutové finálovce modified na této trati rozdíl 0.29 sekundy, což je asi tak délka modelu. Tak Vás klucííí z TA může hřát ten krásný pocit, že jste obrazně jeli Zdendovi Hamimu celých pět minut nalepeni na stoplampách. A to potěší ne?
Zdenda Beneš  - sláva vítězům...   |Administrator |15.06.2009 22:58:53
avatar ...čest všem ostatním! Bohužel jsem tam opět nebyl, ale průběh závodu jsem sledoval "na dálku" a především souboj mezi TA a Hobbyteamem musel být úžasný! 8 kol za 24 je fakt paráda! Z článku to vypadalo že TA neměl jediný technický problém, je to tak??

Brute, článek určitě není nečitelně dlouhej;-)

Budou zveřejněny třeba i detailní fotky podvozků, aby byly vidět jednotlivé úpravy, co který tým udělal a hlavně ty týmy, které nepoužili F103??

Ještě jednou gratulace všem!
Radovan Bryx  - foto podvozků   |SAdministrator |15.06.2009 23:05:27
avatar Samozřejmě není problém, náš podvozek nafotíme, pokusím se oslovit soupeře, zda budou ochotni učinit totéž. My jsme měnili přijímač a dvakrát převodové kolo.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Odkaz na RC Magazine

Odkaz na RC Magazine

KOMENTÁŘE